۱۳۸۷ اسفند ۲۵, یکشنبه

بياد عزيزان سفر كرده

نگین هر محل شهداء گرانقدر و افراد صالح آن محل رامی شناسند که در روستای رودبار (روآر) از این امر مستثنی نبوده ونخواهد بود. یاد شهیدان هادی ولایی- سید ناصر رسولی - سید قاسم کاظمی - کیومرث کامروا و عمران آبشناس و مردان صالح و زحمتکش همانند دکتر احمد فلاح- حاج صالح صالحی -عباسعلی و محمد صالحی -مهندس عبدا... لاریجانی - حاج یدا.. و نصرت ا.. ولایی - حاج علی گدافلاح- حاج تاج السادات قاضی میر سعیدی- حاج جعفرقلی مرزبان-یوسف اکبرپور-حاج علیمراد صیادی- مشهدی حیدر حیدری- سیف ا.. ولایی - هوشنگ نجفی-داوود شکری- اصغر اسماعیل پور-عباس صیادی-حاج غلامعلی چاره ای- ابراهیم ولایی ابراهیم و یوسف پازواری- تقی فلاح- رضافلاح -جواد ولایی-محمدعلی محمدی-عزیز علیزاده حاج اسدا..مرزآراو نو شکفته های باغ هستی حامد صالحی- احمد عباسی و بخصوص عزیزا..ولایی و میثم ولایی و همسر...همه وهمه روح شان شاد و یاد شان گرامی باد . انشاا... قصد داریم در قسمت مشاهیر و شخصیت های روآر از زندگینامه این عزیزان برای مخاطبین این وبلاگ برنامه ریزی نمائیم

۱ نظر:

rahil گفت...

امیر جان سلام، حالت چطوره، خانواده خوبند.
من علی اکبر مرزبان هستم از لندن. الآن شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان است. فردا ایران عید فطر اعلام شد ولی اینجا روز دوشنبه عید فطر خواهد بود.عید فطر رو به شما و خانوادۀ محترم تبریک می گویم.

امیر عزیز با دیدن عکس تو و وبلاگت اشک شوق بر دیدگانم حلقه زد. آفرین به تو که نام روآر عزیزمان را وارد سایت اینترنتی کردی. ابتکار خوبی بود. من هم از سر کنجکاوی نام روستایمان را جستجو کردم که اتفاقی وبلاگ شما رو پیدا کردم.
از همه مهمتر، یادآوری نام عزیزان از دست رفته برایم خیلی جالب و البته سنگین بود. دلم می خواهد به یاد همۀ آن ها بگریم. برای شادی روح همۀ آنها صلوات می فرستیم.
خیلی مرا هوایی وطن کردید. قسمت ما هم شد دوری از وطن چه کنیم دیگه. دیگر از آن صمیمت ها و با هم بودن ها و هم بازی شدن ها خبری نیست. دوست دارم یک بار برگردم به دوران کودکی ام. بورم پل بن هوزی بکنم، ماهی بییرم. اغوذ کا بکنیم. یادش بخیر. دلم خیلی می خواهد یک روز همۀ آن دوستان خوب هم محلی و بستگان و فامیلان دور و نزدیک که شما نیز یکی از آن ها هستید، دور هم جمع شویم و فقط از دوران گذشته بگوییم.
خوب بگذریم. چه خبر؟ چه می کنی. شنیدم که در یکی از بخشداری ها و یا فرمانداری های اطراف کرج هستی. البته این حرف دو - سه سال پیش پدرت بود در روستایمان. الآن نمی دونم چه میکنی و کجا هستی. ظاهرا درس هم می خوانی که البته کار بسیار ارزشمندی است. من مرداد ماه امسال ایران بودم و بابای شما رو هم دیدم و خبر شما رو هم گرفتم.
امیدوارم هر کجایی که هستی موفق و مؤید باشید.
امیر جان یک چیزی را به عنوان یک دوست، هم محلی و فامیل بگویم. من نمیدانم در خصوص این جریانات اخیر نظر و تحلیلت چیست. در این فضای غبار آلود که حق و باطل آن چنان به هم آمیخته گردید که پیدا کردن صواب از ناصواب بر بزرگان اندیشه نیز بعضی مواقع سخت می شود، از خداوند تبارک و تعالی بخواه که به ما بصیرت عنایت نماید تا در پرتو آن بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم. فرصت زیاد نیست و امیدوارم روزی شما را از نزدیک زیارت کنم. برادر من گفتۀ امام راحل آن پیر و مراد مان همیشه یادت باشد که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی وارد نشود و کلام دیگر ایشان که فرمودند، اکر روزی بیگانگان از شما تعریف و تمجید کردند باید به خودتان شک کنید. بد دوره زمونه ای شده است. از همه طرف به نظام توهین،افترا و نسبت های ناروا می دهند با هر بهانه ای و البت هتأسف بار تر اینکه این کار به دست کسانی انجام می شود که روزی خود از دست اندرکاران نظام بودند. خدایا این ها را چه شده است. انگار تاریخ صدر اسلام و ظهور طلحه و زبیر ها با چهره های جدید و فریبنده و لوای شعارهای عوام فریب در حال تکرار شدن است.

آری برادر حواسمان باشد تا گول حرف های آمیخته به نفاق و دورویی که لباس پر زرق و برقی نیز برتن کردند را نخوریم. کسانی که از تفکرات امام دور شدند،ذلیل گردیدند. بدان که با امام بودن و پیرو او بودن چندان کار سختی نبود،اما همیشه اختلاف هاو بهانه جویی هابعد از یک رهبر و امام پیش می آید. در خصوص پیامبر گرامی اسلام نیز وضع به همین صورت بود. در زمان حیات او مشکلی نبود اما از بعد او اختلاف حاصل شد و علی را خانه نشین کردند. البته هیچگاه در مقام مقایسۀ شأن و منزلت این دو رسول و امام معصوم با حضرت امام و آقای خامنه ای نیستیم، اما بدانیم که تاریخ پر از درس و عبرت است و البته برای برای صاحبان خرد.
انشاء الله خداوند همۀ مارا به راه راست هدایت فرماید و عاقبت به خیر کند.
به خانواده محترم، پدر و مادر، هم محلی ها و خصوصا دای مجید سلام گرم برسان. من گه گاهی خواب ایشان را می بینم. البته خوشبختانه تابستان ایشان را دیدم. انجیر های خوش مزه ای را کند و آورد خونۀ پدر. ازش تشکر کن. خو باید خدا حافظی کرد.
اگر مطالب بنده به دستت رسید، در همین وبلاگ خودت به من اطلاع بده و یا به آدرس ایمیل من برایم پیام بفرست:
marzban51@yahoo.com
والسلام
ارادتمند
علی اکبر مرزبان
نمایندۀ دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO)(سازمان تخصصی سازمان ملل متحد)و نمایندۀ ویژه ایران در صندوق بین المللی جبران خسارت های ناشی از آلودگی مواد نفتی در دریاها.
انگلیس - لندن
بیست و نهم شهریور ماه سال 1388
یا علی
التماس دعا