۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

کاله هم تیمش را بست، هم ریسه قهرمانی

مسئولان کاله با خریدهای عالی کاری کرده اند که هواداران اطمینان داشته باشند تیم محبوب شان حریفان را در هم می کوبد و رجز خوانی برای قهرمانی را آغاز خواهد کرد. بهروز عطایی از وقتی متوجه شد که می تواند روی حمایت تمام و کمال باشگاه برای خریدهایش حساب باز کند وارد بازار شد و چهار مهره کلیدی را جذب کرد. آنها به کاله قدرت دوچندانی می بخشند تا نه تنها از عنوان سومی خود در فصل گذشته دفاع کند بلکه شانه به شانه مدعیان قهرمانی قدم بردارد. پیکان تهران، سایپا تهران و پتروشیمی بندرامام به اندازه داماش گیلان هزینه نکردند و به نظر تیم همسایه که نتوانست از پس آمل بربیاید و چهارم شد اصلی ترین رقیب بر سر قهرمانی است. کاله برای اینک به یک رویا جامه عمل بپوشاند باید داماشی ها را کنار بزند. رشتی ها تا به دندان مسلح شده اند اما عطایی و مردانش نشان دادند که می توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند به خصوص اینکه حمایت باورنکردنی از جانب سکوها دارند که هردم می تواند حریف را میخکوب کند. کاله تیمش را برای قهرمانی بسته و حتی اگر آن را بر زبان نیاورد صرفاً به دلیل نزول دادن انتظارات عمومی است. اما می دانیم که کاله ریسه قهرمانی را هم بسته و وقتی کلید روشن لامپ ها را می زند که داماش را در رفت و برگشت به زمین بکوبد.


تازه واردها
فرهاد نظری افشار اولین بازیکنی بود که به کافه اضافه شد. این ملی پوش توانمند بهترین خرید کاله بوده که از سایپا به این تیم ملحق شده است. نظری افشار کمتر پیش می آید که توپ هایی که نصیب اش می شود از دست بدهد. محسن عندلیب هم بازیکنی است که در والیبال ایران شناخته شده است و کارش را به درستی انجام می دهد. ابراهیم ...... و عظیم جزیده دو گلستانی مازندرانی الاصل دیگر بازیکنان جدید کاله هستند. جزیده که بیش از 35 سال سن دارد در پیست به کار گرفته می شود جایی که عبدالرضا علیزاده بوده که به ارومیه برگشته است. شاید حضور جزیده تنها نقطه ابهام باشد. آیا او می تواند نقش مهم خود را به خوبی ایفا کند؟

حفظ شده ها
شاخص ترین بازیکنانی که کاله را ترک کرده اند آرش صادقیانی و عبدالرضا علیزاده هستند اما 6 نفر از بهترین های سال قبل مانده اند. محمد شریعتی با تمدید قراردادش با کاله هواداران تیمش را شادمان کرد اما صابر نریمان نژاد اردوی کاله را ترک گفت تا در پیست پاسور منتظر فعل و انفعال باشیم. مهران زارع و علی سجادی دو بازیکن غیربومی که در کاله بازی های خوبی را به نمایش گذاشتند مانده اند و عادل غلامی تک ملی پوش مازنی هم اولین بازیکنی بودکه قرارداد خود را تمدید کرد. مهدی رنجبر که سال پیش در برخی از بازی ها حکم یک ناجی را داشت و با طراوت ظاهر شد امسال نیز به عنوان ذخیره طلایی به میدان می رود و رضا قرا که پدیده فصل گذشته بود دهمین بازیکنی است که قرارداد خود را تمدید کرده است. این دو بازیکن فهرست بازیکنان اصلی کاله را پر کرده اند اما دو جای دیگر خالی است.

خارجی ها زودتر می آیند
کاله در حال بررسی بازیکنان خارجی پیشنهاد شده است تا دو تن از آنان را جذب کند. یکی از بازیکنان در پست پاسور جذب خواهد شد و دیگر احتمالاً قدرتی زن است تا کاله از هر حیث خود را مهیای رقابت ها کند. با اینکه ملیکوف بلغاری سال پیش در ترکیب کاله موثر بود اما کاله در صدد است تا از صربستان و یا کوبا مهره های ایده آل خود را بیابد و گفته می شود که نام یک بازیکن برزیلی نیز در لیست کاله ثبت شده تا وضعیت دو مورد ارزیابی قرار گیرد. کاله تصمیم دارد تا مهره های خارجی اش را زود انتخاب کرده و آنان را به ایران بیاورد تا با شرایط خو گرفته و همانند یک بازیکن بومی برای این تیم به میدان بروند. تجربه سال پیش باعث شده تا کاله به طور جد پیگیر این مسئله باشد.

زمان آغاز رقابت های فصل جدید لیگ برتر والیبال را اواسط آذر ماه 89 اعلام کرده اند که تا آن موقع کاله خواهد توانست ترکیب کامل خود را با افزوده شدن بازیکنان خارجی مشخص نماید. کاله با برآورد تقریبی یک و نیم میلیارد تومان تیم فصل بعد خود را بسته که یعنی به چیزی غیر از قهرمانی نمی اندیشد.


منبع :وبلاگ هاشمپور

هیچ نظری موجود نیست: