۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

بكرترين نقطه دماوند نابود شد

اين مسير باعث شده پناهگاه امن احشام منطقه مانند كل و بز از بين برود و اين منطقه كه يكي از بكرترين مناطق دماوند به حساب مي‌آمده و در واقع پناهگاه حيات‌وحش بوده ديگر براي حيات‌وحش منطقه امن نيست.

يك فعال محيط‌زيستي گفت: احداث جاده‌ مال‌رو به پايان رسيده و جبهه غربي دماوند به جبهه جنوبي متصل شده است. احداث اين جاده زندگي حيات‌وحش منطقه را با مشكل مواجه مي‌كند و در واقع بكر‌ترين منطقه دماوند ديگر براي حيات‌وحش امن نيست.

جلال مومني در گفت‌وگو با ايلنا گفت: من ديروز از منطقه‌اي از دماوند كه در آن جاده مال‌رو احداث شده است، بازديد كردم. اين جاده مال‌رو از پناهگاه سيمرغ در جبهه جنوبي در ارتفاع چهار هزار و 100 متري آغاز شده و اين پناهگاه را به جبهه غربي وصل كرده است. اين جاده به عرض يك متر و حدود 10كيلومتر است.

او ادامه داد: اين مسير باعث شده پناهگاه امن احشام منطقه مانند كل و بز از بين برود و اين منطقه كه يكي از بكرترين مناطق دماوند به حساب مي‌آمده و در واقع پناهگاه حيات‌وحش بوده ديگر براي حيات‌وحش منطقه امن نيست.

اين فعال محيط‌زيستي توضيح داد: با احداث اين مسير مال‌رو حيات‌وحش منطقه آرامش خود را از دست مي‌دهند، زيرا هم با ديدن كوهنوردان رم مي‌كنند و هم زباله‌هايي كه در اين منطقه جمع مي‌شود، محيط‌زيست منطقه را به خطر مي‌اندازد و در واقع بكر‌ترين منطقه دماوند در حال نابودي است.

مومني در پاسخ به اين سئوال كه آيا در بازديدي كه داشتيد كار همچنان ادامه داشت يا متوقف شده بود؟، گفت: كار تمام شده است و جاده كشيده شده و با احداث اين جبهه مال‌رو، جبهه غربي به جبهه جنوبي متصل شده است.

هیچ نظری موجود نیست: