۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

زندگينامه دكتر احمد فلاح(قسمت اول)


تولد دكتر
دكتر احمد فلاح در سال 1320 شمسي در روستاي رودبار از خانواده كشاورز ومذهبي ديده به جهان گشود او را پدر بنام كربلايي ابولقاسم و مادر بنام كربلايي سكينه بود كه اين مرد وزن با كد يمين و عرق جبين امرار معاش ميكردند
در ابتداي زندگي با فقر و بي چيزي روزگار ميگذراندند. امور زندگي را با كوشش بي وقفه اداره ميكردندو تا پايان زندگي با كار و زحمت از اين دنيا رفتند. به هنگام مرگ اين پدر مردي كه بيشتر او را مي شناخت امده ببالينش دستانش را مي بوسيد و گريه ميكرد و ميگفت دستي مانند اين دستها در دنيا متحمل رنج و زحمت نشد.
دوره دبستان دكتر
دكتر دوره دبستان را در زادگاهش گذراند. از همان كودكي اثار بزرگواري در سيمايش نمودار بود. در اخلاق و ادب و تواضع وتكريم منحصر به فرد بود. بدين سبب مورد علاقه تمام بچه ها واقع ميشد. هميشه بچه ها دوست ميداشتند چه در كلاس و چه در ميدان بازي و چه در منزل در كنار او باشند. هيچوقت حرفي از دهانش خارج نميشد كه سبب دلگيري دوستان گردد بدين جهت تمام كساني كه در كودكي با او بودند به دوستيش باقي ماندند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
یاد و خاطرۀ دکتر عزیز روستای مان برای همیشه در دل هایمان جاویدان خواهد ماند. او یک شخصیت بی نظیر بود که امیدوارم الگویی برای تمام پزشکان به خصوص هم محلیان باشد.
خداوند روح بزرگ این عزیز زود سفر کرده را با اولیاءالله محشور گرداند.
مرزبان از لندن