۱۳۸۹ خرداد ۱۲, چهارشنبه

نماينده ايران درسازمان بين المللي دريانوردي جنايات رژيم صهيونيستي را محکوم کرد


لندن - نماينده ثابت جمهوري اسلامي ايران در سازمان بين المللي دريانوردي(آيمو) طي سخناني در مراسم افتتاحيه شصتمين نشست کميته اصلي همکاري هاي فني اين سازمان، جنايات رژيم صهيونيستي بويژه جنايت اخير اين رژيم در حمله به کاروان دريايي کمک هاي امدادي در آب هاي بين المللي را محکوم کرد.

"علي اکبر مرزبان" در اين نشست که روز سه شنبه و با حضور دبيرکل "آيمو" و نمايندگان کشورهاي مختلف در لندن برگزار شد، تاکيد کرد: اين يک اقدام تروريستي آشکار عليه بشريت است؛ اين اقدام عليه قواعد کلي پذيرفته شده و حقوق بين الملل است.
به گزارش ايرنا، متن سخنان نماينده ثابت سازمان بنادر و دريانوردي و معاون نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در "آيمو" به شرح زير است:
آقاي رييس، دبيرکل سازمان بين المللي دريانوردي، نمايندگان محترم دولت هاي عضو، سازمان هاي بين المللي دولتي و غير دولتي؛
در افتتاحيه شصتمين نشست کميته همکاري هاي فني به عنوان يکي از ارگان هاي اصلي و مهم سازمان بين المللي دريانوردي، اين بسيار شرم آور و تأسف انگيز است که شاهديم در اين دنياي به اصطلاح مدرن، يکي از فجايع نادر و اندوه بار عليه بشريت در درياي مديترانه و نزديکي سواحل جنوبي کشور فلسطين اتفاق مي افتد.
يک فاجعه و حمله وحشيانه و ظالمانه شب هنگام به يک کشتي مسافري بي دفاع که منجر به کشته شدن حدود 20 نفر، مجروح شدن بسياري و گروگان گيري صدها مسافر بي گناهي شد که جرمشان تنها برافراشتن پرچم صلح و حمل کمک هاي انسان دوستانه براي کودکان، سالمندان و معلولان غزه بود؛ مردمي که از سال 2007 ميلادي تاکنون تحت شديدترين حمله، تحريم و محاصره قرار دارند.
آيا کسي مي تواند مثالي از چنين رفتار وحشيانه و مشمئز کننده اي حتي در عصر نوسنگي سراغ آورد؟! اگر روح حاکم بر آيمو و مأموريت اين کميته فني گسترش همکاري ها ميان همگان است، پس آيا قابل قبول است که شاهد چنين رفتار ظالمانه اي عليه يک کشتي مسافري در آب هاي بين المللي باشيم؟!
آقاي رييس، دبيرکل و نمايندگان محترم؛
اين جرم غير قابل توجيه عليه يک کشتي بشر دوستانه و منادي صلح حامل اتباعي از مليت هاي مختلف از پنج قار? جهان، نه تنها همگان را در سراسر جهان از جمله آقاي بان کي مون، دبير کل سازمان ملل دچار شوک کرد، بلکه همچنين عميقاً قلب همه مردمان جهان را که از طريق رسانه ها اطلاع يافتند، صرف نظر از مليت، نژاد، اخلاق و دينشان به درد آورد و شکست.
آري اين يک اقدام تروريستي آشکار عليه بشريت است؛ اين اقدام عليه قواعد کلي پذيرفته شده و حقوق بين الملل است؛ اين اقدام عليه صنعت کشتيراني است، صنعتي که آيمو همواره به آن بخاطر در خدمت رفاه و آسايش بشريت بودنش افتخار مي نمايد؛ اين يک تخلف و نقض آشکار حقوق بين الملل دريايي، مشخصاً کنوانسيون سازمان ملل راجع به حقوق درياها مصوب 1982 ميلادي است که به يک کشتي مسافري در آب هاي بين المللي حمله شود؛ اين اقدام منافي روح حاکم بر آيمو و پاراگراف "ب" از ماده 1 کنوانسيون تاسيس آيمو مي باشد؛ اين اقدام عليه کنوانسيون بين المللي راجع به ممانعت از اعمال غيرقانوني عليه ايمني دريانوردي مصوب سال 1988 ميلادي است. جهان اکنون با پديد? جديدي از دزدي دريايي و حملات مسلحانه عليه کشتي ها حتي خشن تر از آنچه که در خليج عدن در حال رخ دادن مي باشد، مواجه است، حال عذر و دليل آن هر چه که مي خواهد باشد.
دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران همراه با سايرين علاوه بر محکوميت شديد اين اقدام جنايتکارانه نگراني عميق و مراتب همدردي و تسليت صميمانه خود را نسبت به مردمان آن کشورهايي که عزيزانشان را از دست دادند، به ويژه همسايه خوبمان کشور ترکيه، اعلام مي دارند. ما به ايشان اطمينان مي دهيم که تاريخ هرگز اين قهرمانان را از ياد نخواهد برد.
اکنون اين حادث? غم انگيز و هولناک هم? سازمان هاي بين المللي از جمله آيمو و بالاتر از آن سازمان ملل متحد را در يک موقعيت حساس و آزمون قرار داده است. ما قويا معتقديم که آيمو بايد بطور فعالانه مداخله نمايد و نقش مهم خود را طبق مأموريتش که همانا حفظ و ارتقاي ايمني و امنيت دريانوردي مي باشد، بدرستي ايفا نمايد و از طريق دولت هاي عضوي که مليت هايشان و کشتي هايشان در اين واقعه دخيل بودند و از اين تراژدي آسيب ديدند، يک تحقيق جامع حادث? دريايي به عمل آورد و يافته هاي آن را به نهادهاي ذيربط و دولت هاي عضو خود گزارش نمايد.
علاوه بر اين آيمو نه تنها بايد اين اقدام جنايتکارانه عليه بشريت را محکوم نمايد، بلکه بايد اين موضوع را با اولويت بالا در دستور کار خود قرار دهد تا منجر به يکسري اقدامات و تدابير مناسب شود، در غير اين صورت ما احتمالاً در آينده مجدداً شاهد اين گونه اعمال غير قانوني، وحشيانه و مشمئز کننده از سوي چنين رژيم هاي غيرمسوولي خواهيم بود.
ما بي صبرانه منتظر چنين اقدامي خواهيم ماند.

*مديريت وبلاگ روآر نيز ضمن محكوم نمودن به اين اقدام رژيم صهيونستي (حمله به كاروان امدادي )، براي اين جوان روآري نيز آرزوي مؤفقيت روزافزون را آرزومنديم.

هیچ نظری موجود نیست: