۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

فردین و وثوقی بازیگران بدی نبودند / «فارسی1» گاهی من را هم جلب می‌کند

پارس توریسم نوشت:

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت و مشهور سینمای ایران با روزنامه جام جم گفت‌وگویی کرده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

- امروز ما بچه‌های فرهیخته‌ای داریم در حوزه کارگردانی و نویسندگی و کارهای فنی سینما وتلویزیون. بازیگران جوان ما بسیار خوب هستند. مثلا من معتقدم فردین یا بهروز وثوقی بازیگر بدی نبودند، اما آنها را در قصه‌های ضعیف و مبتذل به کار گرفتند که تقصیر آن با کارگردانان و نویسندگان و تصمیم گیران آن دوره بوده است.

- الان در حوزه نویسندگی و در همه شئون سینما و هنرهای نمایشی متخصص و زبده و آدم‌های درجه یک داریم، ولی متاسفانه کاری را که از دلشان بربیاید را نمی‌توانند انجام دهند.

- من نمی‌دانم چرا از سرمایه‌های خودمان استفاده نمی‌کنیم . ما سرمایه های بسیار خوبی در سینما و تلویزیون داریم و حیف است هدر برود. این همه شبکه‌های تلویزیونی خارجی سریال‌های مبتذل، اما رنگارنگ و عوام پسند پخش می‌کنند.

- ما باید این قصه‌های تکراری را کنار بگذاریم . باید تحولی در گزینش قصه پیدا شود .باید به دنبال تازه‌ها رفت، قصه هایی که حرف و درد مردم و زندگی مردم باشد نه قصه‌های واهی و خیال پردازانه و جدا از زندگی مردم.

- سریال‌های خارجی «فارسی1» و دیگر شبکه‌ها واقعا مخربند، برای این که عوام را جذب می‌کند. گاهی خود مرا هم جذب می‌کنند. گاهی ناخودآگاه پای سریال‌ها می‌نشینم و قصه را دنبال می‌کنم تا ببینم به کجا می‌رسد.

- به هرحال باید تحولی ایجاد کنیم وگرنه شکست می‌خوریم و دیگر کسی ما را نمی‌بیند. مخاطبان می‌روند و آنها را می‌بینند.

هیچ نظری موجود نیست: