۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

حضور "بچه‌های بالا" در مجموعه‌ی خوش‌نشین‌ها

فرد شاکی که ادعای ارتباط با «بچه‌های بالا» را داشت، صحبت‌های تلفنی او را با همکارانش برای بقیه ترجمه می‌کرد! مثلاً «تریپ» را به عنوان "مأموریت محرمانه" و «کد 0007 و 0008» را به معنی "آمدن یا نیامدن" ترجمه نمود.


به گزارش جهان،یکی از مجموعه‌های محبوب این روزهای تلویزیون، مجموعه «خوش‌نشین‌ها» به کارگردانی سعید آقاخانی است، که تقریباً هر شب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. این سریال با بهره‌گیری از بازیگران عرصه‌ی کمدی همچون سیروس گرجستانی، حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صادقی، مهران رجبی، حلیمه سعیدی و... توانسته جای خود را در بین مخاطبین پیدا کند.

شب گذشته در بخشی از این مجموعه شاهد بودیم که برای حل اختلاف بین سهام‌داران شرکت با مدیران به ظاهر ورشکست‌شده آن، یکی از «بچه‌های بالا»(!) وارد داستان شد. وعده‌ای که از روز اول توسط یکی از شاکیان به سایر افراد داده می‌شد و با مخالفت آنها همراه بود. اما این بار به دلیل استیصال شاکیان، این کار عملی شد.

جالب آنکه حضور «بچه‌های بالا»، با اضطراب و ترس یکی از دو متهم اصلی پرونده همراه بود. فرد شاکی که ادعای ارتباط با «بچه‌های بالا» را داشت، صحبت‌های تلفنی او را با همکارانش برای بقیه ترجمه می‌کرد! مثلاً «تریپ» را به عنوان "مأموریت محرمانه" و «کد 0007 و 0008» را به معنی "آمدن یا نیامدن" ترجمه نمود. اما در نهایت معلوم شد که این «بچه‌های بالا»، راننده‌ی آژانس بوده و به تحریک همان دوست شاکی‌اش، خود را این‌چنین معرفی کرده است.

باید خاطر نشان کرد که متأسفانه اخیراً باب شده که برخی از افراد برای سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌های اقتصادی و اجتماعی خود، انتساب به بعضی از نهادها و سازمان‌های دولتی و نظامی را دستاویز اهداف خود قرار داده و با این اقدام در صدد کسب اعتبار کاذب برای خود می‌باشند.

هر چند نمی‌توان وجود اندک عناصر خطاکار در چنین سازمان‌هایی را کتمان کرد، اما قاطبه‌ی این عزیزان انسان‌هایی پاک و خدمت‌گزار هستند. پرداختن صحیح مجموعه‌ی «خوش‌نشین‌ها» به این موضوع، تا حدودی نقاب از چهره‌ی این سودجویان برداشت و این نیروهای خدوم و مخلص را از خیل اتهامات واهی مبرا کرد.

گفتنی است "بچه‌های بالا" تکیه کلام متولد شده در دهه هفتاد بوده و پس از سال‌ها بار دیگر در این سریال به طور ویژه به آن پرداخته شده است

هیچ نظری موجود نیست: