۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

یک چهارم گردش مالی کشور در دستان 82 نفر

شمال نیوز: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور کل نقدینگی کشور را هم اکنون حدود 220 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه همچنان بیش از 50 هزار میلیارد تومان آن در دست 82 نفر از دانه درشتهای اقتصادی کشور در گردش است.
عزت الله یوسفیان ملا اظهار داشت: دو بانک دولتی و یک شرکت خودروسازی دولتی کشور بیشترین معوقات را به بانک های کشور دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری ازمدیران بانکها در تکریم از ارباب رجوع متناسب با گردش مالی افراد با آنان برخورد می کنند، تصریح کرد: مدیران بانکها در ارائه تسهیلات میلیاردی به متقاضیان خود برای استقبال و حتی بدرقه آنان می روند و با احترام های خاص خودشان از آنان پذیرایی می کنند.

یوسفیان ملا ادامه داد: در همین بانکها افرادی که متقاضی وام یک میلیون تومانی برای عروسی گرفتن فرزندشان هستند، با کمال بی احترامی و دهها دلیل غیرعقلانی آنان را از وام دادن دلسرد می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیران این بانکهای عافیت طلب بدانند و هوشیار باشند همین خانواده های آبروخواه با فروش کلیه برای فرزندانشان عروسی می گیرند که از صد تا عزا هم بدتر است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور درادامه گفت: متاسفانه دانه درشتهایی اقتصادی در کشور با سوء نیت این تسهیلات را دریافت کرده‌اند و مطمئن بودند که این تسهیلات را نخواهند پرداخت.

یوسفیان ملا افزود: از خوش خدمتی های بانکها به دانه درشتهای بانکی، قبول وثیقه‌ای از سوی آنان نزد بانکها بوده که اگر آنها را اجرا کنند، دست آخر چیزی هم از بانک طلبکار می‌شوند.

برخی اعضای هیئت مدیره بانکهای کشور صلاحیت فعالیت ندارد

وی با بیان اینکه برخی اعضای هیئت مدیره‌ بانکهای عامل کشور متاسفانه جا خوش کردند و ثابت ماندند و خوش خدمتی های این افراد برای بانکهای کشور دردسر ساز شده، خواستار تغییر و اضافه شدن افراد مجرب و دارای سلامت و وجدان کاری در هیئت مدیره بانکهای کشور شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی اعضای فعلی هیئت مدیره در بدنه بانکهای کشور افرادی هستند که در زمان شهرام جزایری در خودروی او را باز و بسته می‌کردند و همچنان در هیئت مدیره بانکها عضویت دارند.

وی از بانک‌ها خواست در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات تنها به اقشار پایین فشار وارد نکنند و آنان باید بتواند گرهی از مشکلات مردم و نیازمندان بازکنند.

هیچ نظری موجود نیست: