۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

حاشيه‌هاي بازي فوتسال احمدي‌نژاد و مورالس

به گزارش خبرنگار سياسي شبكه خبري آتي نيوز، بازي فوتسال رؤساي جمهور ايران و بوليوي با برخي از بازيكنان باشگاههاي استقلال و پيروزي، حاشيه هاي جالبي داشت؛ از جمله پاس گل مورالس به احمدي نژاد، گل نزدن احمدي نژاد در دروازه خالي، كارت قرمز نشان دادن احمدي نژاد به سعيدلو و موج مکزيکي در ورزشگاه.

اين بازي در سالن سرپوشيده دانشگاه افسري امام علي(ع) و با حضور منظم و در عين حال پرشور و هيجان بيش از 500 نفر از دانشجويان، افسران و کادر اين دانشگاه برگزار شد.

تماشاگران پيش از آغاز تمرين احمدي نژاد و مورالس، با حرکت موسوم به موج مکزيکي، شعارهاي ورزشي سر دادند.

سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، صالحي مرام معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور و بهداد معاون سياسي دفتر رئيس جمهور پيش از حضور ميهمانان ارشد، با بازيکنان پيروزي و استقلال به گرم کردن خود پرداختند.
تيم حفاظت رئيس جمهور نيز با پوشيدن لباس ورزشي به تمرين و گرم کردن خود پرداخت.

يکي از نکات جالب برنامه ديشب پرتاب توپ فوتسال به سمت سبد بسکتبال بود که رئيس سازمان تربيت بدني چندين بار اين حرکت را تکرار كرد.

حبيب کاشاني، محمود خوردبين،کريم باقري، غلامرضا رضايي، محمد نوري و اکبرپور(دروازه بان) از تيم پيروزي تهران و علي فتح الله زاده، فرهاد مجيدي، مجتبي جباري و وحيد طالب لو از تيم استقلال تهران در اين مراسم حضور داشتند.

حدود ساعت 19 و 45 دقيقه احمدي نژاد و مورالس و هيئتهاي همراه وارد زمين شدند و در ابتدا با بازيکنان، داوران و مسئولان دو تيم پيروزي و استقلال خوش و بش و روبوسي كردند.

به هنگام ورود رؤساي جمهور ايران و بوليوي به زمين، تماشاگران يکصدا شعار "ايران، ايران؛ احمدي نژاد"، "اي ايران اي مرز پرگهر..."، و "مورالس، مورالس" را سر دادند .

سپس احمدي نژاد و مورالس به سمت تماشاگران و درجه داران دانشگاه افسري امام علي رفتند و مورد تشويق آنها قرار گرفتند.

علي آبادي رئيس سابق تربيت بدني و رئيس سازمان ملي المپيك، زريبافان عضو هيئت مديره باشگاه استقلال و جمعي از مقامات بوليوي نيز در ورزشگاه حضور داشتند.

دقايقي بعد رؤساي جمهور دو کشور به همراه بازيکنان براي گرم کردن خود حلقه اي تشکيل دادند و کريم باقري و فرهاد مجيدي شروع به نرمش، و بقيه تکرار کردند.

سپس احمدي نژاد، مورالس، باقري، مجيدي و طالب لو با لباس سفيد و خوردبين، جباري، رضايي، نوري و اکبرپور با لباس قرمز در قالب دو تيم پا به توپ شدند و بازي دوستانه شان را آغاز کردند.

در اين بازي احمدي نژاد با شلوار گرم كن ورزشي و مورالس با شورت ورزشي در ميدان حاضر شدند.

حضور مترجم در کنار رؤساي جمهور دو کشور در کنار زمين و تحرکات زياد وي از ديگر نکات جالب توجه اين مراسم بود.
با آغاز مسابقه، تماشاگران يکصدا فرياد زدند:"دکتر ما گل مي خوايم".

در ابتداي بازي احمدي نژاد و مورالس در پست مهاجم تيم سفيد حاضر شدند اما دقايقي بعد احمدي نژاد به دفاع پرداخت.
محمد نوري بازيکن تيم قرمز اولين گل بازي را در دقيقه 2 وارد دروازه طالب لو کرد.

در دقيقه 4 و پس از آنکه تيم سفيد (تيم رؤساي جمهور) دو -هيچ از حريف عقب افتاده بود، با پاس مورالس از نقطه پنالتي، با شوت سرکش احمدي نژاد اولين گل تيم سفيد در دروازه حريف جاي گرفت.

يک دقيقه از اين هنرنمايي نگذشته بود که سعيدلو صاحب موقعيت تک به تک با دروازه بان تيم قرمز شد اما خودش شوت نزد و به احمدي نژاد پاس داد که وي نيز در عين ناباوري به دروازه خالي گل نزد.

احمدي نژاد دقيقه 8 بازي جاي خود را به يکي از دانشجويان ورزشکار دانشگاه افسري امام علي داد.

بازيکنان دو تيم حدود 30 ثانيه به استراحت پرداختند.

دو تيم در پايان 12 دقيقه بازي فوتسال به تساوي 4-4 رضايت دادند و با توجه به تصميم گيري در کنار زمين، ضربات پنالتي شروع شد.

مورالس که در اين بازي بسيار شاداب و خوشحال بود از تيم سفيد به عنوان اولين زننده پنالتي پشت توپ قرار گرفت و ضربه اش گل شد اما محمد نوري اولين ضربه پنالتي تيم قرمز را گل نکرد.

در اين حين داور مسابقه به دليل تلف کردن وقت به دروازه بان تيم سفيد(طالب لو) کارت زرد داد.

با اصرار بازيکنان و تماشاگران، احمدي نژاد براي زدن آخرين ضربه پنالتي پشت توپ قرار گرفت و تشويق تماشاگران را که يکصدا فرياد مي زدند "دکتر ما گل مي خوايم" بي پاسخ نگذاشت و توپ را درون دروازه تيم قرمز قرار داد.

به اين صورت بود که تيم رؤساي جمهور ايران و بوليوي در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 و در مجموع بازي با نتيجه 8 بر 6 حريف قرمز پوش خود را شکست داد.

پس از پايان بازي احمدي نژاد و مورالس به همراه بازيکنان استقلال و پيروزي عکس يادگاري و با حرکت به سمت تماشاگران مورد تشويق آنها قرار گرفتند.

يکي از نکات جالب در پايان بازي کارت قرمز نشان دادن رئيس و مرئوس بود؛ در جمع مسئولان و بازيکنان درون زمين، ناگهان سعيدلو به فتح الله زاده (مدير عامل باشگاه استقلال) کارت قرمز نشان داد که اين حرکت موجب اعتراض وي به رئيس جمهور شد و بلافاصله احمدي نژاد نيز کارت قرمز را به سعيدلو نشان داد و اين موجي از خنده اطرافيان را فراهم کرد.

دانشجويان و افسران دانشگاه افسري امام علي که نسبت به شبهاي گذشته بيشتر توانسته بودند بيدار بمانند، يکصدا فرياد زدند: "دکتر بازم بيا ...".

هیچ نظری موجود نیست: