۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

معرفي نامه نماينده جديد سازمان بنادر وكشيراني در آيمو(IMO)

طی جلسه ای با حضور عارفی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس و بنکدار،‌ مسوول بخش بین المللی سفارت علی اکبر مرزبان به عنوان معاون نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی و نماینده سازمان بنادر و کشتیرانی در این سازمان به دبیر کل آیمو معرفی گردید.
در این جلسه ابتدا آقای عارفی به بیان دیدگاه های کلی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دریا و کشتی پرداخته و با توجه به اقدامات بزرگ انجام یافته در سال های اخیر به ویژه در بخش بنادر،‌ تقویت ناوگان تجاری و اجرای مناسب کنوانسیون های دریایی،‌اظهار امیدواری نمود با توجه به انتصاب معاون جدید نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد IMO روند همکاری فیمابین این سازمان مهم بین المللی و دولت ایران در همه زمینه ها شتاب بیشتری یابد.
وی در اظهارات خود به مواردی همچون گسترش آموزش و تاسیس مرکز آموزش منطقه ای در ایران،‌ استفاده از متخصصین ایرانی در بدنه تشکیلاتی IMO اشاره نموده و خواستار توجه ویژه دبیر کل در این زمینه شده اند.
در ادامه علی اکبر مرزبان نماینده جدید ایران در آیمو طی سخنانی کوتاه به تشریح مواضع و انتظارات سازمان بنادر و کشتیرانی پرداخت.
در پایان میتروپلوس ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از معرفی نماینده جدید سازمان بنادر و کشتیرانی اظهار امیدواری کرد دو طرف بتوانند از حداکثر ظرفیت های موجود در همه زمینه ها استفاده نمایند.
وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه منعقده فیمابین تاکید نمود:‌ با توجه به محدودیت هایی که IMO با آن مواجه است و به لحاظ کثرت دول عضو،‌ در واقع این وظیفه اصلی دولت ها از جمله سازمان بنادر و کشتیرانی است که نیازهای آموزشی خود را مشخص و اولویت‌بندی نماید و سپس از IMO بخواهد تا از طریق کمیته فنی همکاری های لازم را به عمل آورد . در این صورت دبیر کل در هر زمانی که لازم باشد ،‌مداخله خواهد نمود و حمایت های لازم را مبذول خواهد داشت.
دبیر کل سازمان بین المللی در یانوردی ضمن تأکید بر نقش ارزنده ایران در دنیای دریانوردی با توجه به قدمت تاریخی،‌ نوار ساحلی طولانی و ناوگان تجاری بزرگ و با اشاره به پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در نوسازی و تجهیز بنادر و کشتی های تجاری، اقدامات انجام یافته در بخش دریایی از جمله تجسس و نجات و نیز افزایش حضور نمایندگان متخصص ایرانی در کمیته ها و گروه های کاری مختلف در سال های اخیر و اعزام تعداد قابل توجهی دانشجو به دانشگاه های فعال در زمینه صنعت دریانوردی از جمله دانشگاه جهانی دریانوردی را‌ اقداماتی هوشمندانه و قابل تحسین ارزیابی نمودند و خواستار ادامه اجرای چنین سیاستی شده اند.
در خاتمه معرفی نامه علی اکبر مرزبان به امضای آقای موحدیان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران ،‌ تسلیم دبیر کل شد.

هیچ نظری موجود نیست: