۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

علی‌رضا پهلوی، فرزند محمدرضا شاه پهلوی مخلوع، سه‌شنبه (۱۴ دی ۸۹) خودکشی کرد.

به گزارش افکار به نقل از فردا، خانواده‌ی پهلوی با تائید خبر خودکشی وی، سعی کردند این واقعه را با ادعاهای انحرافی مرتبط بدانند، ادعایی که با نگاهی به سرگذشت این خاندان و وابستگان، می‌توان گفت نادرست بوده و پهلوی‌ها در دام رفتارهای خود گرفتار شدند. رفتارهایی که عاقبتی جز جنون در پی نداشته و نخواهد داشت.



علیرضا پهلوی دومین فرزند محمدرضا پهلوی در منزل شخصی اش که در بوستون آمریکا قرار دارد خودکشی کرده است تا عنوان دومین خودکشی فرزندان محمدرضا و فرح پهلوی را به نام خود بزند.

پیش از این، لیلا پهلوی، کوچک‌ترین فرزند محمدرضا پهلوی در ۲۰ خرداد ۱۳۸۰ با استعمال حدود ۲۷۰ قرص خواب‌آور در هتلی در لندن خودکشی کرد. گزارش شده بود که وی مبتلا به افسردگی حاد بوده است.

در عین حال گزارش و مستندات تاریخی نیز سابقه‌دار بودن بیماری‌های و مشکلاتی روحی - روانی در خاندان پهلوی را تائید می‌کنند که بارزترین نمونه‌ی آن، محمدرضا پهلوی بوده است که فاقد توانایی تصمیم‌گیری و اداره کشور به دلیل اوضاع روحی خود بوده است.

خاندان پهلوی در حالی بعد از انقلاب اسلامی در آمریکا اقامت نموده‌اند که بسیاری از اموال عمومی ملت که تنها بخشی از آن‌ها رسمی بوده را به تاراج برده و یا دولت آمریکا با مسدود کردن اموال مردم ایران، آن را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

سوءاستفاده‌های اقتصادی و فساد مالی، حلقه‌ی پوچی خاندان پهلوی که درگیر فساد اخلاقی بودند را نیز تکمیل می‌کرد، حلقه‌ای که تنها منحصر به مردان این خاندان نبود.

عملکرد مالی اشرف پهلوی، خواهر محمدرضا شاه نیز آن‌گونه بوده که نزدیک‌ترین وابستگان محمدرضا پهلوی و مطلعین دربار وی، از آن انتقاد می‌کردند. مستندات تاریخی و خاطرات اسدالله علم، وزیر دربار رژیم پهلوی از جلسه‌ی یکی از سران ارتش وقت با وزیر دارایی خبر می‌دهد که خواستار کمک مالی به افسران ارتش بوده و گفته بود «این کار اگر با هزینه‌های فسق و فجور اشرف مقایسه شود مثل قطره ای در اقیانوس است.»

اشرف پهلوی با سوءاستفاده‌های مالی گسترده از اموال مردم و دولت وقت، هزینه‌ی خوش‌گذرانی‌های خود و نزدیکان‌اش را فرآهم می‌کرد. برگزاری مراسم‌های غیراخلاقی، قماربازی‌های متعدد و حتی بر اساس برخی اسناد، مشارکت در قاچاق مواد مخدر، از جمله نمونه‌هایی است که با نام اشرف پهلوی عجین شده است.

ادامه خودکشی پهلوی‌ها به نوعی نشان‌دهنده نتیجه فسادهای متعدد این خاندان است که آنان را به پوچی و تباهی کشانده است.

هیچ نظری موجود نیست: