۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

آتش‌ جنگل‌هاي مازندران مهار شد

شمال نیوز: مديركل مديريت بحران مازندران گفت: آتش‌ جنگل‌هاي مازندران مهار شد ولي هنوز اطفا كامل انجام نشد.

هادي خنجري با اعلام مهار آتش دو نقطه از آتش جنگل‌هاي مازندران بيان داشت: يك نقطه كه طي روزهاي اخير دچار آتش‌سوزي شد پشت روستاي رودبار شهرستان بهشهر است كه حدود سه هكتار از فضاي جنگل را احاطه كرده بود.
وي با اعلام مهار آتش در اين منطقه خاطرنشان كرد: آتش اين منطقه مهار شد ولي اطفاي كامل انجام نشده است.

*با بالگرد موفق شديم از گسترش آتش جلوگيري كنيم
مديركل مديريت بحران مازندران درباره مهار آتش در منطقه ذوات شهرستان چالوس تصريح كرد: روز گذشته به دليل شرايط جوي بالگرد موفق به آب‌پاشي در دو مورد شد ولي امروز بالگرد به صورت تمام وقت در اختيار گروه امدادي اطفاي حريق بود كه موفق شد بيش از 20 بار عمليات آب‌پاشي را انجام دهد.
خنجري محل آتش‌سوزي را سخت‌گذر، صخره‌اي و با دسترسي مشكل عنوان كرد و بيان داشت: از تمام نيروهاي امدادي، ارتش، بسيج و كمك‌هاي عمومي و مردمي بايد به خاطر مهار آتش تشكر كرد.
مديركل مديريت بحران مازندران تاكيد كرد: با كمك بسيج عمومي و آب‌پاشي با بالگرد موفق شديم از گسترش آتش جلوگيري كنيم.

*اعلام دقيق جنگل‌هاي آتش‌گرفته به بعد از نقشه‌برداري موكول شد
وي با اعلام اينكه عمليات اطفاي آتش تا مرحله آخر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كرد: نمي‌توان درباره زمان اطفاي كامل نظري داد زيرا بعد از مهار آتش دوباره دود از منطقه بلند مي‌شود.
خنجري با اشاره به اينكه بالگرد به كانون آتش از طريق آب‌پاشي حمله مي‌كند، تصريح كرد: جنگل و درخت خشك به ادامه اشتعال در سطح جنگل‌هاي اين منطقه كمك مي‌كند كه فعاليت‌ها تا اطفاي كامل آتش ادامه دارد.
مديركل مديريت بحران مازندران درباره ميزان دقيق سطح جنگل‌هاي آتش‌گرفته، اعلام دقيق مساحت جنگل را به بعد از نقشه‌برداري موكول كرد.
به گزارش فارس، با توجه به حجم زياد آتش‌سوزي در منطقه شمال كشور به ويژه مازندران و گلستان تجهيز اين دو استان به بالگرد با امكانات آب‌پاش ضروري به نظر مي‌رسد./فارس

۱ نظر:

ناشناس گفت...

نظرات رو چرا پخش نمیکنی