۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

طنز/این روزها همه چربی می‌سوزانند، شما چطور؟!


شمال نیوز: «به نظر می‌رسد چربی‌های اضافه پیکره اقتصاد ایران با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها سوخته شود، این در حالی است که اگر بخواهیم مجدداً یارانه تزریق کنیم، این چربی‌های اضافه به پیکره اقتصاد بازخواهد گشت.»



- «البته باید ورزش‌های اضافی که ممکن است صدمه به اجرای این قانون وارد آورند را نیز حذف کنیم.»

اول فکر کردم باز بچه همسایه با توپ چهل‌تکه‌اش زده آنتن ماهواره را چرخانده و حالا صدای شبکه داخلی با صدای برنامه‌های ورزشی و ایروبیک آن‌ور آبی قاطی شده. بعد فکر کردم در راستای ایجاد و ادغام وزارتخانه‌های جدید و گوناگون، وزارت ورزش را در وزارت بازرگانی ادغام فرموده‌اند. بعدتر فکر کردم...

اصلاً مهم نیست که من چه فکر کرده‌ام، تو چه گمان کرده‌ای. فقط مهم است که «او» چه می‌گوید و «او» کسی نیست جز مهدی غضنفری؛‌ وزیر بازرگانی دولت دهم در شرایط کنونی.

بعید نیست که به زودی سخنرانی‌هایی از این دست هم درباره هدفمندکردن یارانه‌ها ببینیم:

- هدفمند کردن یارانه‌ها بهترین و مؤثرترین داروی ترک اعتیاد برای اقتصاد ایران است که داروی رفع خماری، داروی رفع وسوسه، داروی رفع بی‌میلی، کرم حلزون برای رنگ پوست و CD آموزشی روانشناسی را هم به همراه دارد.

- «دوباره می‌سازمت، بدن» فقط با چربی‌سوز هدفمند کردن یارانه‌ها.

- هدفمند کردن یارانه‌ها بهترین وسیله برای کوچک کردن و فرم‌دادن به بینی‌های بزرگ و گوشتی اقتصاد است؛ مورد تأیید اقتصاددانان بزرگ.

- هدفمندی یارانه‌ها از بین برنده موهای زائد اقتصاد ایران، بدون عوارض جانبی. فقط با یک تلفن ثبت‌نام کنید.

- خداحافظ، سولاریوم و سرطان پوست! هدفمند کردن یارانه‌ها اقتصادهایی را که رنگ شیربرنج وارفته‌اند، برنزه و دلخواه می‌کند.

- کوچک‌کننده، سفت‌کننده و فرم‌دهنده شکم بزرگ و بیمار اقتصاد ایران، تنها و تنها هدفمند کردن یارانه‌هاست. بدون عوارض. دیگر نیازی به لیپوساکشن اقتصادی نیست.

- دیگر خانواده‌ها از هم نمی‌پاشند. هدفمند کردن یارانه‌ها بهترین روش برای درمان ناتوانی‌های اقتصادی است. رضایت و لبخند همه اعضای خانواده با هدفمندکردن یارانه‌ها.

شهرام شکیبا

هیچ نظری موجود نیست: