۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

در مناظره فتح الله زاده و واعظ چه گذشت ؟


شمال نیوز: همانطور که قبلا اعلام شده بود با اعلام رسمی مسئولان رادیو جوان روز جمعه مناظره ۲مدیرعامل سابق و کنونی باشگاه استقلال به صورت مستقیم از برنامه (۲-۴-۴) پخش شد . مناظره ای جالب و خواندنی که برای خیلی ها مخصوصا هواداران استقلال مهیج است . البته قرار بود این مناظره دربرنامه ۹۰ انجام شود اما تعطیلی ۹۰ موقت باعث شد این گفت و گوبه برنامه رادیویی ۴-۴-۲ منتقل شود .
روزیکه واعظ آشتیانی ،مدیرعامل سابق استقلال ، در فصل نقل وانتقالات لیگ دهم استعفا رسماً اعلام کرد که دیگر کاری به کار ورزش ندارد ودر موردفوتبال صحبت نخواهد کرد.

به گزارش «تابناك ، با شروع لیگ دهم البته بارها شاهد مصاحبه ها واظهارنظرهای متفاوتی در مورد استقلال وهمچنین ورزش از جانب واعظ آشتیانی بودیم واین موضوع نشان داد که گویا مدیرعامل سابق آبیها چندان هم از ته دل از ورزش کناره گیری نکرده است وبدش نمی آید باردیگر به فوتبال ویا شاید استقلال باز گردد.طی ماههای اخیرمصاحبه های رنگارنگی رادر مورداستقلال و البته فتح الله زاده از زبان واعظ آشتیانی در روزنامه ها مشاهده کردیم که البته ازجانب مدیرعامل آبیها هم بی جواب نماند .این کش مکش ها آنقدر ادامه پیدا کرد که مدیر عامل سابق و فعلی آبیها درنهایت تصمیم بگیرند در یک مناظره رودر رو وارائه اسناد و مدارکشان کار را یک سره کنند.واعظ آشتیانی و فتح الله زاده در برنامه رایویی۴-۴-۲ روبروی یکدیگرنشستند وبه بحث و مجادله پرداختند این در حالی بود که محمد سررشته داری ،مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در خصوص این مناظره گفت :

با صحبتهایی که با عادل فردوسی پور انجام داده بودیم قرار بود این مناظره دربرنامه ۹۰ انجام شود اما دعوت جناب بابازاده وهمچنین تعطیلی ۹۰ در حال حاضر باعث شد این گفت و گوبه برنامه رادیویی ۴-۴-۲ منتقل شود.در این گفت و گو به مسائل مختلفی اشاره شد و فتح الله زاده مدیر عامل امروز استقلال مباحثی را مطرح کردو در مورد آنها مدارکی را ارائه داد که این مباحث تیتروار به شرح زیر است:
۱ـ مالکیت سایت روشن نیوز متعلق به شخص واعظی آشتیانی است.
۲ـ بر خلاف ادعا، وی با دسوزا و شیرزاد قراردادی نبسته است.
۳ـ واعظی آشتیانی علاوه بر حقوق ماهیانه، مزایا هم از باشگاه استقلال دریافت کرده و مالیات آن را نپرداخته است.
۴ـ بر خلاف ادعای واعظی آشتیانی، دادگاه CAS هنوز رایی درباره پرونده آلفا صادر نکرده است.
۵ـ بر خلاف ادعای واعظی آشتیانی هیات مدیره باشگاه استقلال از موضوع امضا قرارداد با آلفا مطلع بوده و به دکتر فتح‌اله‌زاده اختیار تام داده بوده است.
۶ـ مبالغی که از سوی علی انصاری به استقلال داده شده در حساب باشگاه ثبت نشده است!

در مقابل البته واعظ آشتیانی هم صحبتهایی را مطرح کرد

-شایددامنه سایت روشن نیوز به نام من باشد اما این دلیل نمی شود که من خودم این سایت را به نام خودم ثبت کرده باشم ،شاید شخص دیگری با استفاده از کپی شناسنامه من که همه جا هست اقدام به ثبت دامنه این سایت به نام بنده کرده باشد
۲-با دسوزا وشیرزاد ابتدا بصورت کارانه ای قراردادبسته بودیم که سازمان لیگ اعلام کرد این نوع قرارداد قابل قبول نیست
۳-من و سایر اعضای هیات مدیره وقتی فهمیدیم سازمان تربیت بدنی حاضر نیست مبلغ ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان بازیکنان را بپردازد و ما باید برای فصل جدید ۶۰%درآمدزایی داشته وسازمان فقط ۴۰%هزینه ها را تقبل می کند استعفا دادیم
۴-شاید من ماهی ۵ میلیون تومان حقوق گرفته باشم اما این حق الزحمه بوده و نه حقوق پس نباید مطابق قانون مالیات از آن مالیات کسر میشده،۱۸ میلیون تومانی هم که از آقای انصاری دریافت کرده ام پاداش بوده و به همین دلیل به حساب باشگاه نیاورده ام
۵-چطور در کپی سند من امضای اعضای هیات مدیره(دکتر دانشجو و دکتر امیدوار رضایی)وجود ندارد اما دراصل مدرک آقای فتح الله زاده هست؟
۶-آقای فتح الله زاده اگر من بدهی داشتم شما هم در زمانی که مدیریت را به من تحویل دادی بدهکار بودید ضمن آنکه آن۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی سازمان بوده است و سازمان باید آن را پرداخت می کرده است نه من.


شرح کامل این مباحث بصورتی است که در زیر می خوانید و البته امیدواریم که مطرح شدن این مباحث بصورتی که اتفاق افتاد موجبات آن رافراهم کند که پس از این دیگر شاهد موضع درگیری آقایان مدیران عامل سابق و فعلی باشگاه پر طرفدار استقلال در رسانه ها نباشیم و این باشگاه مردمی با دور شدن از حاشیه هایی از این دست به آرامش برسد.

در ابتدای برنامه سرکار خانم کرمی مجری برنامه گفت: برنامه این هفته حال و هوای دیگری دارد و دکتر فتح‌اله‌زاده مدیر حال حاضر باشگاه استقلال و واعظی آشتیانی میهمان این برنامه هستند.
پیام یونسی پور خبرنگار ورزشی پرسابقه نیز در اجرای این برنامه حاضر بود و در طول برنامه به کرمی کمک می کرد.

پس از سلام و احوالپرسی مناظره با موضوع سوژه پرونده آلفا باز شد،
دکتر فتح‌اله‌زاده از ابتدا تاکید کرد کلیه مباحث با سند و مدرک انجام پذیرد.
وی با اشاره به موضوع قرارداد با شرکت آلفا گفت: وقتی مدیری مسئولیت می‌پذیرد، مدیر بعدی مسوول پیگیری کارهای مدیر قبلی است، به فرض آشتیانی قراردادی بسته است و ما بر اساس قراردادهایی که با بازیکنان بسته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهکاریم و من مسوولم آن را بپردازم.
اختلاف با شرکت آلفا در انتهای روزهای جدایی من از باشگاه استقلال پیش آمد و چون این موضوع در دست بررسی است، درست نیست به آن وارد شوم.
ایراد و گله من این بود که ما نباید کد بدهیم ولی برخی دوستان در سایت منتسب به آقای آشتیانی گفتند ما محکوم شده‌ایم
دوستان مصاحبه کردند که ما غرامت را از مسبب اصلی می‌گیریم و آن سایت نوشت ما یک میلیون دلار محکوم شده‌ایم

در این مرحله فتح الله زاده نامه دادگاه را نشان داد

CAS که ما باید ۳ فوریه برای دادرسی برویم و این یعنی اولین دادرسی آن در حال شکل‌گیری است. چگونه است که قبل از دادرسی (از سوی سایت روشن نیوز) ما محکوم شده ایم؟
مجری در این لحظه تاکید کرد که وی و همکارش به عنوان نماینده شنوندگان صحت اسناد را بررسی خواهند کرد.

در ادامه واعظ آشتیانی به بدهی ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی اشاره کرد و دلیل استعفای خود و هیات مدیره را عدم پرداخت این پول از سوی سازمان تربیت‌بدنی عنوان کرد. آشتیانی در عین حال تصریح کرد که این مبلغ را به عنوان بدهی دوران مسئولیتش در باشگاه استقلال نمی‌داند

دکتر فتح‌اله‌زاده تصریح کرد: اما من بالاخره این بدهی را باید بدهم!
مجری برنامه از آشتیانی پرسید: شما که گفته بودید زمانی که از استقلال می روید دیگر درباره این باشگاه حرف نخواهید زد، اما هر روز شاهد حرفهای شما در رسانه‌ها علیه استقلال هستیم
واعظ اما با رد این موضوع گفت: من راجع به خوب یا بد بازی کردن تیم و بازیکنانی که آمده اند یا رفته اند چیزی نمی گویم.
واعظ سپس سعی کرد خود را از مطالب حاوی توهین، افترا و دروغ در سایت روشن نیوز مبرا کند.
او گفت: آیا من باید جواب مطالب یک سایت را بدهم؟

این همه سایت ها حرف دروغ و راست می زنند، چرا من باید جواب مطالب آنها را بدهم؟ وقتی بعضی خبرگزاری ها و رسانه ها با باشگاه استقلال رابطه خوبی دارند و چیزی می نویسند، باشگاه استقلال باید پاسخگو باشد؟
من کلا یک بار در مورد دادگاه سی ای اس با آقای فتح اله زاده هم جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم.
پس از این دکتر فتح اله زاده به مصاحبه های چندباره آشتیانی اشاره کرد که در آن گفته بود ما از مسببان غرامت می گیریم.
در این هنگام واعظی سعی کرد هر گونه ارتباط خود با روشن نیوز را رد کند
او ابتدا گفت: هر کسی می تواند یک دامنه را به نام فرد دیگری ثبت کند
اینجا مجری پرسید: یعنی شما تکذیب می کنید؟

واعظ: من نه تائید می کنم، نه تکذیب
آشتیانی سپس سعی کرد بحث را عوض کند: من در مقابل هر چه بگویم پاسخگو هستم، من توضیح مختصر دادم که این قرارداد در زمان مدیریت قبلی منعقد شده و گفتم به کمیته انضباطی فیفا رفته و ما اقدامات خود را انجام داده ایم. حتی من هفته گذشته هم گفتم صورت جلسه هست
در اینجای کار دکتر فتح اله زاده تاکید کرد که باید یک به یک موارد را بررسی کنیم.
وی در مورد سایت گفت: هیچ کس نمی تواند از سایتی که متعلق به فرد دیگری است استفاده کند.
سپس دکتر فنح اله زاده مصاحبه آشتیانی با روزنامه گل مورخ ۱۱ اسفند ۸۸ را نشان داد که در آن واعظ گفته است: غرامت را نمی دهیم مگر از جیب مسببش!
که واعظ در اینجا گفت: این موضوع مال سال ۸۸ است، من در مورد سال ۸۹ هرچه بگوئید قبول دارم
فتح اله زاده تصریح کرد: من آن زمان گفتم اگر دوستان موضوع را پیگری نمی کنند، بگویند من پیگیری کنم.
این مال زمانی است که به آئین دادرسی فوت زمان نخورد. الان هم دارم می گویم. ما را تازه دعوت کرده اند، چرا ما را در ایران محکوم می کنید؟ و آن سایت این موارد را نوشته است.

موضوع دوباره به بحث سایت بازگشت؛
واعظ سعی داشت مالکیت سایت را رد کند.وی گفت: فتوکپی شناسنامه من خیلی جاها هست، به فرض هم که سایت مال من است، کسی دیگری آن را راه انداخته ، من چرا باید جواب بدهم.
مجری با اشاره به زمان ثبت سایت به نام واعظ که مربوط به یک سال پیش بوده، به وی گفت : چرا شما تا به حال شکایت نکرده اید؟ که آشتیانی از پاسخ در این باره طفره رفت.
در اینجافتح الله زاده مدرکی رو کرد که بر اساس آن سایت روشن نیوز متعلق به شخص امیررضا واعظی آشتیانی است!
در این هنگام یونسی پور تاکید داشت القا کند که مدیر مسوول در قبال مطالب یک رسانه مسوولیت ندارد اما دکتر فتح اله زاده تصریح کرد مدیر مسوول مسوول مطالب منتشره از سوی یک رسانه است.
سند مالکیت سایت که در سایت WWW.NIC.IR قابل دسترسی هم هست، مورد تائید مجریان قرار گرفت.
موضوع انتقاد از عدم تمدید قرارداد بازیکنان استقلال موضوع بعدی بود.

دکتر فتح اله زاده گفت: شما وقتی مسوولیت می پذیرید، مسوول تدبیر هستید، شما می فهمید قرارداد تمام می شود، یا باید مذاکره با آنها را آغاز کنید، یا مذاکره با نفرات جدید را انجام دهید، چون لیگ فقط اجازه جذب ۶ بازیکن را به شما می دهد.
آرش، فرهاد و ... ما شرایط سختی داشتیم. اگر میداودی، مبعلی و آشوبی را همه می خواستند. آشوبی با ذوب تمام کرده بود، اگر اینها را نمی‌گرفتم دچار مشکل می‌شدیم.
موضوع بدهی‌های انباشته بخش ادامه حرف ها بود و دکتر فتح‌اله‌زاده ثابت کرد بدهی به بازیکنان سخت‌ترین بدهی باشگاه است و وی با قبول بدهی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی که مربوط به بازیکنان است، ریسک بزرگی را پذیرفته است.
او ادامه داد: من تمایلی به فاش اسناد نداشتم، اما چون آقای واعظ گفت بدهی ندارم ، ما هم سند را روی سایت گذاشتیم.
واعظ سپس سعی کرد با توسل به آمار و ارقام خود را تبرئه کند و ریز مبالغی را که پرداخته خواند، با این حال او در پایان خود گفت: من مدیر بوده‌ام و وظیفه‌ام بوده این مبالغ را بپردازم.

واعظ همچنین از اینکه فتح‌اله‌زاده می‌تواند ۵ میلیارد ریال درآمد زایی کند، ابراز خوشحالی کرد.
اما تاکید کرد فتح‌اله‌زاده باید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را از سازمان تربیت‌بدنی بگیرد.
او از بازیکنانی که در زمان او جذب شده‌اند یاد کرد و گفت: ما با محمد محمدی، سید صالحی، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، ایمان صادقی، دسوزا ، شیرزاد و ... قرارداد دو ساله بستیم و اینها امسال در اختیار استقلال بودند.
(گویاآقای واعظ یادش رفته که ایمان صادقی با استقلال قرارداد نبست و امسال دروازه بان استیل آذین است!!)
زمانی که نوبت به دکتر فتح‌اله‌زاده رسید، وی به مصدومیت نفرات اشاره کرد و اسنادی رو کرد که بر اساس آن واعظی آشتیانی تنها نام شیرزاد و دسوزا را روی برگه قرارداد نوشته و امضای این بازیکنان را نداشته است

او گفت: اگر این طور است منم نام مسی را روی ۴ برگ قرارداد فدراسیونی بنویسم و بگویم با مسی قرارداد بسته‌ام!
واعظ سپس اعتراف کرد و گفت اکبرپور و حسین کاظمی در لیست مازاد ما بودند
وی تاکید داشت در رفتن خسرو حیدری به سپاهان نقشی نداشته، اما یک تماس تلفنی از مخاطبان پخش شد که فرد پشت خط می‌گفت در زمان مذاکره سپاهان با حیدری مشاور جوان واعظ همراه خسرو بوده است این مخاطب اظهارداشت در این مورد حاضر است شهادت بدهد

واعظ در مورد دریافت حقوق یکصد میلیون تومانی و مزایا در طول تصدی‌اش در سمت مدیرعامل استقلال گفت: من حقوق و مزایا نمی‌گرفتم و تنها حق‌الزحمه دریافت می‌کردم. وی سپس علیرضا اسدی مدیر حسابداری باشگاه استقلال را به اشتباه مدیر مالی اداری معرفی کرد، در حالی که مدیر مالی استقلال سال‌هاست (حتی در زمان خود واعظ) آقای «گل نصیب» است
مبحثی که بیشترین وقت را در طول مناظره به خود اختصاص داد، تاکید واعظ بر این بود که هیات مدیره وقت استقلال از عقد قرارداد آلفا بی‌اطلاع بوده و هیات مدیره ی پارسال در این باره ابراز تاسف کرده، در حالی که اسناد دکتر فتح‌اله‌زاده در نهایت نشان می‌داد هیات مدیره در مورد امضای قرارداد با آلفا به دکتر فتح‌اله‌زاده اختیار تام داده است و دکتر امیدوار رضایی و دکتر دانشجو هم هرگز با موضوع «ابراز تاسف» موافق نبوده‌اند.

مبحث مهم پایانی نیز تاکید واعظ بر این بود که بخشی از مبالغی که علی انصاری به عنوان پاداش تیم در اختیار وی قرار می داده، مربوط به باشگاه نیست و مستقیما به آشتیانی داده می شده است و چون به عنوان پاداش بوده است نیازی نبوده که به حساب باشگاه ریخته شود
فتح‌اله‌زاده با استناد به قانون تصریح کرد هر مال و پولی که به نام باشگاه داده می‌شود حتی اگر هدیه باشد، باید وارد سیستم مالی باشگاه استقلال شود و عدم ثبت این پول‌ها تخلف واعظی آشتیانی در دوران مدیریتش بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: