۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

دلایل اقبال فارسی‌ 1 از نظر کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد در «کافه خبر» گفت: سخت‌گیری‌ها و خط‌قرمز‌های متعدد و بی‌دلیل باعث شده امروز همه نگران هجوم فارسی‌وان به خانه‌های مردم باشند و مردم نسبت به این شبکه اقبال نشان دهند.

به گزارش خبرآنلاین، عصر امروز، کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون، به همراه «فرزین محدث و طناز طباطبایی» از بازیگران مجموعه تلویزیونی «پرانتز باز» با حضور در «کافه خبر» به سوالات خبرنگاران رسانه‌های گروهی پاسخ دادند.

کیومرث پوراحمد با اشاره به هجوم شبکه‌های فارسی‌زبان افزود: امروز به نظرم حدود 30 تا 35 میلیون نفر از مردم و در نقاط مختلف ایران و حتی در دورافتاده‌ترین شهرها و روستاهای کشور، فارسی‌وان را تماشا می‌کنند و این به دلیل ضعف برنامه سازی خود ما در داخل است.

وی توضیح داد: چندین سال قبل بعد از نمایش فیلم بدون دخترم هرگز، همه به فکر پاسخ‌گویی به این فیلم برآمدند و خیلی نگران شدند اکنون هم مطئمنم تنها نگرانند و کاری نمی‌کنند و اما 10 سال دیگر به کم‌کاری‌های امروز خود در قبال این تهاجم شبکه های فارسی‌زبان فکر می‌کنند.

وی همچنین به اشاره به اینکه حدود 18 سال قبل برنامه‌های ماهواره‌ای را می‌دیده، امروز و دیروز این شبکه‌ها را غیر قابل مقایسه دانست و گفت: آنقدر آنها جلو افتاده‌اند و ما عقب هستیم که جایی برای رقابت نمی‌ماند.

وی در خصوص برخی سخت گیری‌هایی که به کارهای خود در تلویزیون می‌شود، نیز گفت: ما در کشور دایره‌ای درست کردیم که در آن «خودی و غیرخودی» را قرار دادیم؛ شاید ما غیر خودی هستیم!

پوراحمد با اشاره به اینکه هفته‌نامه سروش مصاحبه او را سانسور کرده است از برخورد سلیقه‌ای با مجموعه «پرانتز باز» انتقاد کرد و با اشاره به سعه‌صدر بالای رییس سازمان صداوسیما، گفت: برخی نقدها بدون توضیح جدی و همچنین بیان مصداقی تنها به کلی گویی پرداخته است که این برای آثار فرهنگی بسیار مضر است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه یک فیلم‌ساز است که همواره دنبال فیلم سازی و خلق اثر در حوزه‌های سینما و تلویزیون است، گفت: کار هنر و فیلمسازی، قهر و تحصن و سکوت بر‌نمی‌دارد.

پور احمد همچنین از مدیریت شبکه تهران به خاطر حمایت‌هایش از این مجموعه تقدیر کرد و گفت: برخی اتفاقات تلخی که برای این مجموعه افتاد از فضایی خارج از صداوسیما براین مجموعه اعمال شد.

وی همچنین در خصوص ضعف‌های مجموعه «پرانتز باز» گفت: هر نوع ضعف و کوتاهی را می‌پذیرم به جز ضعف بازی بازیگران.


هیچ نظری موجود نیست: