۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

دايی به مايلی‌كهن: مگر داروغه‌ای ...

ایسنا:سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به صحبت‌هاي پيش از بازي محمد مايلي كهن مبني بر اينكه آنهايي كه مسبب نرفتن تيم ملي ايران به جام جهاني شدند، اكنون به جاي عذرخواهي از مردم به دنبال طلب‌شان از فدراسيون هستند، گفت: مگر شما داروغه‌اي كه به خودت اجازه مي‌دهي درباره‌ي مسايلي كه هيچ ارتباطي به كارتان ندارد حرف بزنيد.

علي دايي در نشست خبري بازي پرسپوليس ـ‌ سايپا افزود: من دوست‌هاي خوبي دارم كه پيشنهاد دادند خاموش باشم، اما متاسفانه اگر دوباره چنين صحبت‌هايي اعلام شود مجبورم درباره مسايل مختلف صحبت كنم. من سه، چهار سال است كه سابقه مربيگري در فوتبال دارم و كارنامه مشخص است، اما شما كارنامه آقايان را بررسي كنيد و ببينيد در فلان سال‌ها چه سوابقي دارند بعد صحبت كنيد. من بدنبال گرفتن حقم از فدراسيون هستم و پاي آن ايستاده‌ام.

دايي كه كمي عصباني به نظر مي‌رسيد تاكيد كرد: من حكم محروميت اين آقا را گرفته بودم، اما چون سرمربي تيم ملي شد از حقم گذشتم و اجازه دادم تا كارش را در تيم ملي ادامه دهد. او بزرگتر من است، اما من براي بزرگتر خودم متاسفم، اين رسمش نيست كه او در قبال آن رفتارها چنين كند. من از بزرگتر خودم خيلي چيزها ياد مي‌گيرم اما در واكنش به چنين ادعاهايي كه اصلا به او ارتباطي ندارد بايد بگويم چرا بايد عذرخواهي كنم؟ هنوز سه بازي ديگر از ديدارهاي تيم ملي براي صعود به جام جهاني باقي مانده بود كه علي دايي را بركنار كردند مگر آنها به من وقت دادند؟ مگر اتفاقات پيرامون جام جهاني 1998 يادتان رفته است؟ همين آقا را به دليل نتايجي كه تيم ايران گرفت از تيم ملي بيرون انداختند و "ويرا" برزيلي را سرمربي كردند و ما توانستيم به جام جهاني صعود كنيم.

وي ادامه داد: چرا هميشه فقط حرف مي‌زنيم و شعار مي‌دهيم. من با فدراسيون فوتبال قراردادي داشتم و اكنون طبق آن صحبت مي‌كنم اگر به نتيجه‌اي نرسم موارد ديگري را بازگو خواهيم كرد. بگذاريد شوراي استيناف نظرش را بدهد ببيند چه مي‌گويند آن وقت متمم‌هاي اين قرارداد را اعلام مي‌كنم تا خودتان نظر دهيد. من دوست ندارم مدام راجع به اين مسئله صحبت كنم و واقعا اين كار درست نيست، اما خودتان قضاوت كنيد چه دليلي دارد كه اين اقا يك روز قبل از بازي مقابل پرسپوليس و سايپا چنين صحبت‌هايي را مطرح كند. بازي جوانمردانه فقط در درون ميدان نيست و بيرون آن هم مصداق دارد، اما اين آقا درست قبل از تقابل با تيم من درباره موضوعي كه اصلا به او ارتباطي ندارد صحبت مي‌كند. مگر مملكت قانون ندارد؟ مگر ما در اينجا احتياجي به داروغه داريم كه راجع به هر چيزي اظهار نظر كند. مطمئن باشيد فردا هم چيز ديگري مي‌گويد.

دايي درباره گرفتن طلبش از فدراسيون خاطرنشان كرد: مگر قرار نبود تاج و فلان و بيسار از فدراسيون تماس بگيرند و موضوع را با صحبت حل كنند؛ ديديد كه تماسي نگرفتند و ظاهرا دوست دارند موضوع به گونه‌اي ديگر حل شود. البته اين قضايا هيچ ارتباطي با پرسپوليس ندارد. من دوست دارم در اين تيم تلاش كرده و با آن به نتايج خوبي برسم. در عين حال براي گرفتن طلبم از فدراسيون پاي حقم ايستاده‌ام. من هيچ وقت اين دو مسئله را با هم قاطي نمي‌كنم.

سرمربي تيم پرسپوليس همچنين درباره پيروزي تيمش مقابل سايپا اظهار كرد: پرسپوليس در هر دو نيمه از سايپا سرتر بود و خدا را شكر كه بازي را برديم. من از بازيكنان سايپا كه پيش از بازي نزد من آمدند تشكر مي‌كنم. آنها خدايي‌اش مردانه بازي كردند، اما واقعا ما بهتر بوديم كه سه امتياز بازي را كسب كرديم. هفته گذشته به رغم شايستگي‌هايي كه داشتيم نتيجه بازي را واگذار كرديم اما اكنون ازاين برد و عقب نماندن از كورس رقابت با ديگر تيم‌ها خوشحاليم.

دايي درباره صحبت‌هاي محمد مايلي كهن پيرامون عملكرد پرسپوليس در اين مسابقه كه گفته بود "بازيكنان پرسپوليس براي وقت كشي بعضا در اين بازي خودشان را به زمين مي‌انداختند و واقعا صد رحمت به تيم ملي بحرين" تصريح كرد: به نظر مايلي كهن احترام مي‌گذارم و مي‌گويم او تنها نظر خودش را گفته است. اما پرسپوليس عملكرد خوبي داشت و خوب بازي كرد و هم نتيجه را برد. اين بازي بدون تماشاگر برگزار شد، بدون دوربين و خبرنگار كه نبود. تلويزيون واقعيت‌هاي زيادي را از اين مسابقه نشان داده است. بار فني تيم پرسپوليس بهتر از سايپا بود و در نهايت منجر به پيروزي ما شد.

وي ادامه داد: ببخشيد بازيكن من لبش جر خورده (پاره شده) آن وقت چطور نبايد به زمين بيفتد.

سرمربي پرسپوليس همچنين در واكنش به بازي دوستانه تيم ملي با ارمنستان و جدايي چند بازيكنش از پرسپوليس گفت: موافق جدايي بازيكنانم نيستم. ظاهرا قرار است آنها را از يك‌شنبه تا پنج‌شنبه اين هفته در اختيار نداشته باشم. سپس شنبه بايد با تيم صنعت نفت در آبادان بازي كنيم. در اين حالت قطعا هم به ملي پوشان پرسپوليس و هم به مجموعه تيم ما فشار وارد مي‌شود. من از مسوولان مي‌خواهم كه اين بازي را عقب بيندازند. مگر مي‌شود ما چند بازيكن اصلي‌مان را نداشته باشيم و به محض برگشت آنها برويم در آبادان با نفت بازي كنيم؟ بالاخره قبل از هر بازي بايد تمريناتي را انجام داد كه با نبود آنها تمام برنامه‌هاي ما به هم مي‌خورد.

دايي در واكنش به موضع گيري فدراسيون درقبال مربيان ليگ برتري مبني بر اينكه اگر آنها انتقادهايي را پيرامون اردوهاي تيم ملي مطرح كنند محروم خواهند شد، گفت: بيان چنين صحبت‌هايي كه اشكالي ندارد. مگر اينجا قانون زور حاكم است؟ ما مملكت آزادي داريم و براي اين آزادي جوان‌هاي زيادي را از دست داديم و قطعا كسي نمي‌تواند به ما زور بگويد. من با نبود نفرات ملي‌پوشم چطور مي‌توانم از آنها كار بكشم در طول هفته چطور مي‌توانم اشتباهات تيم را رفع كرده و نقاط ضعف تيم را پوشش دهم. آن صحبت‌هايي كه مدنظر مسوولان بوده حتما مثل صحبت رييس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون است كه در يك برنامه زنده تلويزيوني درباره خانواده ملي‌پوشان صحبت كرد. از آن صحبت‌ها متاسفم. ما نبايد به چنين مسايلي كار داشته باشيم. بايد حريم‌ها را رعايت كنيم كه متاسفانه نكرديم. اين صحبت‌هايي كه هيچ بار فني نداشته و موجب آزار ديگران مي‌شود به درد فوتبال ما نمي‌خورد. من براي ترابيان متاسفم كه چنين الفاظي را پيرامون ملي‌پوشان به كار برد در حالي كه اين بازيكنان در اردوي تيم ملي زحمت‌هاي زيادي كشيدند و پس از آن نبايد اين چنين با آنها برخورد مي‌شد. به سهم خودم از تمام ملي‌پوشان عذرخواهي مي‌كنم. مطمئن باشيد من حق دارم صحبت كنم و در اين راه به هيچ كس بي‌احترامي نخواهم كرد.

سرمربي پرسپوليس همچنين درباره اخباري مبني بر مبتلا بودن مهاجم خارجي تيمش به بيماري هپاتيت B اظهار كرد: ما روي اين مهاجم حساب زيادي باز كرده بوديم. او هم در تمرينات پرسپوليس و هم در اردوي آلمان ما عملكرد فوق‌العاده‌اي داشت، اما در آزمايشي كه از او گرفته شد مشخص شده كه بيماري هپاتيت B دارد و اين امر سبب شد تا متاسفانه نتوانيم از او در اين بازي استفاده كنيم. اگر نتيجه آزمايش دوباره او مثبت باشد بايد به فكر بازيكن جايگزيني برايش باشيم.

دايي در واكنش به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه چطور بازيكني كه هپاتيت B دارد را در فصل نقل و انتقالات جذب كرده‌ايد؟ خاطرنشان كرد: ما كه كف دستمان را بو نكرده بوديم. بازيكني كه از بلژيك آمده و سابقه خوبي هم دارد به چنين بيماري مبتلاست.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پرسپوليس با چنين بضاعتي مي‌تواند در ليگ قهرمانان‌ آسيا قهرمان شود، گفت: قطعا مي‌تواند موفق باشد. من در كسوت مربيگري با تيم سايپا در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتم. آن زمان سايپا به خاطر مشكلاتي كه داشت كمتر از ساير تيم‌ها سرمايه‌گذاري كرده بود ما برخي از بازيكنان اصلي‌مان را هم از دست داده بوديم، اما با اين حال توانستيم به عنوان تيم اول و بدون احتياج به بازي آخر مرحله گروهي راهي دور بعد شديم. مطمئنم پرسپوليس شرايط آن زمان سايپا را ندارد و ما قطعا با وضعيت بهتري مي‌توانيم به دنبال موفقيت در اين رقابتها باشيم.

دايي در پايان پيرامون نبود نام شيث رضايي در ليست 18 نفره پرسپوليس با سايپا گفت: شيث جزو بهترين‌هاي ماست. او كاپيتان دوم پرسپوليس است، اما از نظر فني آن چيزي نبود كه تاكنون از وي ديده بودم. او بايد بيشتر كار كند تا در تركيب تيم قرار يگرد. چرا كه من هميشه از بهترين‌ها در بازيهاي مختلف بازي مي‌كنم.

علي دايي در ابتداي اين نشست ضمن تبريك فرارسيدن روز خبرنگار به تمامي خبرنگاران حاضر در كنفرانس گفت: انشاالله كه موفق‌تر از قبل بتوانيد كارهاي‌تان را انجام دهيد و به درستي شغل‌تان را پيش ببريد.

هیچ نظری موجود نیست: