۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

مازندران رتبه سوم قبولي دانشگاه‌هاي کشور

مديرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اين استان به لحاظ شمار موفقيت و قبولي دانش آموزان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، نسبت به ساير استان ها در رتبه سوم قرار دارد.

"عبدالوحيد فياضي" با بيان اين مطلب افزود: مازندران در چهار سال گذشته به لحاظ قبولي تعداد دانش آموزان در دانشگاه ها در جايگاه هشتم کشوري قرار داشت.
وي استان هاي تهران و يزد را رقباي جدي مازندران در اين بخش دانست و اظهار داشت: اميدواريم با اتخاذ ساز و کارهاي ويژه و برنامه هاي منسجم از سوي مسئولان اين نهاد آموزشي، به رتبه هاي برتر دست يابيم.
مديرکل آموزش و پرورش مازندران وجود دانش آموزان مستعد و سرشار از نبوغ علمي، برنامه ريزي، هماهنگي، برخورداري از معلماني آگاه و دلسوز و سرمايه گذاري قابل توجه براي توسعه و ارتقاي توانمندي هاي علمي دانش آموزان به ويژه نخبگان را از جمله عوامل کسب رتبه برتر اين استان در موسسات آموزش عالي کشور برشمرد.
وي با تاکيد بر لزوم همکاري همه جانبه مسئولان در اجراي طرح حمايت از نخبگان مازندران بيان داشت: در اين طرح شناسايي و آموزش هاي ويژه اي که قبل از ورود نخبگان به دانشگاه ها داده مي شود، جزء وظايف اصلي آموزش و پرورش بوده اما شناسايي آنان بعد از خروج از آموزش و پرورش يک وظيفه استاني و ملي است.
فياضي ادامه داد: دانش آموزاني که در تراز دانشگاهي يا تحقيقاتي قرار مي گيرند ضروري است مورد حمايت همه جانبه قرار گيرند تا بتوان از اين سرمايه هاي معنوي در تحقق اهداف و توسعه کشور به طور مطلوب بهره برد.
وي با اشاره به شکل‌گيري بنياد نخبگان در کشور ابراز اميدواري کرد با نگاه بسيار مطلوب و مثبتي که استاندار و ساير مسئولان ارشد استان نسبت به تحقق اين مهم دارند، چنين اتفاقي در مازندران رخ دهد.

هیچ نظری موجود نیست: