۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

طنز/اعتراضات گسترده در شرایط کنونی

شکیبا، شهرام - مجدداً شرایط دارد کنونی می‌شود

مجدداً شرایط دارد کنونی می‌شود و موجی تازه از اعتراضات گسترده در راه است. اینکه نتایج این اعتراضات چه خواهد بود و میزان گستردگی تا چه حد است را نمی‌دانم. این موضوع را باید کارشناسان مربوطه و «گستردگی اعتراضات‌شناسان در شرایط کنونی» بررسی کنند.

1- اعتراض توکلی: احمد توکلی نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه از اجرای طرح تأمین آتیه فرزندان انتقاد کرد و آن را اقدامی غیرقانونی دانست و خواستار توقف اجرای این طرح از سوی دولت شد.

همزمان با اعلام این خبر موج گسترده‌ای از اعتراضات خودجوش مردمی شکل گرفت. جماعت به شکلی کاملاً خودجوش و سازمان‌یافته جلوی مجلس جمع شدند و شعار «احمد بی‌توکل خجالت خجالت» و «ما اعتراض داریم،‌ کودک ناز داریم، تومان نیاز داریم» سر دادند.

خبرنگار سرویس «دلسوختگان خودجوش» روزنامه با چند تن از معترضان گفت‌وگو کرده است.

قلی کلخورانی،‌32 ساله، کارگر کفش ملی: اینا ما رو مسخره کردن. باید از مجلس برن بیرون. من روی قول رئیس‌جمهور حساب و سرمایه‌گذاری کردم. 4 ماه دیگه بچه‌ام به دنیا میاد. نباید این جوری با سرنوشت ما بازی کنن. من هزارجور کار و تلاش کردم. حالا که می‌خوام نتیجه‌اش رو ببینم اینا می‌گن نمی‌شه. من خواهش می‌کنم قوه‌قضاییه به شدت برخورد کند.

اردلان مسیبی، 64 ساله، باربر: من با این سن و سالم زن اولم رو راضی کردم که اجازه بده دخترخاله کوچیکه‌شو که همه خواهراش دوقلوزا هستن رو بگیرم. کلی هزینه دوا و درمون و قرص و کپسول و جینسینگ و ماهی سمنقور و اینا دادم. درسته حالا بگن پول نمی‌دیم؟ من به پسر اولیم قول دادم با دستمزد تولید دو تا برادر جدیدش، پیش‌قسط یه پراید بدم که بره باهاش توی آژانس کار کنه. خدا رو خوش میاد. من پیرمرد رو با دو تا زنگوله پای تابوت انگشت‌نمای خاص و عام کنن، جایزه و دستخوشمم ندن؟! قوه‌قضاییه باید با این موضوع به شدت برخورد کنه.

2- اعتراض تولیدکنندگان آب‌ معدنی: تولیدکنندگان آب‌معدنی به بررسی تعیین سطح کیفی آب‌های معدنی توسط یک شرکت نفتی معترض شده‌اند. اگر اعتراض آنها به جایی نرسد به احتمال قوی بررسی سطح کیفی تولیدات و وزارتخانه‌های بررسی‌کننده ‌آنها به شرح زیر خواهد بود.

- بررسی تعیین سطح کیفی جوراب‌های زنانه توسط وزارت مسکن.

- بررسی تعیین سطح کیفی سنجاق‌قفلی سایز متوسط توسط وزارت دفاع.

- بررسی تعیین سطح کیفی گوش‌پاک‌کن توسط وزارت امورخارجه.

- بررسی تعیین سطح کیفی تخم شترمرغ توسط وزارت ارشاد.

- بررسی تعیین سطح کیفی ناخن‌گیر توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

3- اعتراض روزنامه رسالت به برنامه‌های شهرداری و سازمان ملی جوانان: روزنامه رسالت به شهرداری معترض شده است که در پارک‌ها برنامه‌های جشن برگزار کرده و در برنامه‌هایش «اختلاط دختران و پسران» به وجود آمده. این روزنامه به سازمان ملی جوانان نیز برای برگزاری «جشنواره ملی جوان» که در حاشیه‌اش «اختلاط دختران و پسران» به وجود آمده معترض شده و از گسترش این همه بی‌بند و باری و رونق ابتذال و بی‌توجهی به ارزش‌ها ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «باید در این‌گونه مراسم به فکر ایمن‌سازی و تقویت قوه دفاعی آنان در برابر مفاسد باشیم.»

لطفاً دوستان طرح قوه‌ دفاعی و ایمن‌سازیشان را در برابر تیر نگاه و خدنگ‌ مژگان با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه نظیر وزارت دفاع، ارشاد، رفاه و... زودتر تکمیل کنند، چون در این روزهای پایانی ماه شعبان جشن زیاد است. ممکن است یک وقت یک دختری به یک پسری سلام کند و بی‌ناموسی مملکت را بردارد.

هیچ نظری موجود نیست: