۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

ارتباط بیماری لثه و آلزایمر

محققان با انجام مطالعه اي متوجه شده اند که بيماري لثه مي تواند نشانه افزايش خطر ابتلا به اختلالات ادراکي مرتبط با بيماري آلزايمر باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا و به نقل از يونايتدپرس، در اين مطالعه دکتر "آنجلا کامر" از دانشگاه "نيويورک" و همکارانش يک بانک اطلاعاتي 20 ساله را که از يک رابطه علت و معلولي ميان بيماري لثه يا التهاب لثه و ابتلا به آلزايمر حمايت مي کرد، مورد تجزيه و تحليل قرار دادند.
کامر در بيانيه اي اعلام کرد: اين مطالعه نشان مي دهد افرادي که از لحاظ شناختي وضعيت عادي دارند و به تورم لثه مبتلا هستند در مقايسه با افرادي که از لحاظ ادراکي در وضعيت عادي بسر مي برند و بيماري لثه ندارند در معرض خطر بيشتر کاهش عملکرد ادراکي قرار دارند.
گروه کامر در اين مطالعه با استفاده از آزمايش استاندارد ضريب هوشي افراد بزرگسال، عملکرد ادراکي را در سنين 50 و 70 سالگي با هم مقايسه کردند.
محققان در اين مطالعه التهاب لثه و عملکرد ادراکي 152 مرد و زن دانمارکي را در يک دوره 20 ساله بررسي کردند در پايان اين دوره تمام افراد شرکت کننده 70 ساله بودند.
اين مطالعه نشان داد که التهاب لثه در 70 سالگي با پايين تر بودن امتيازات اين آزمايش در 70 سالگي، ارتباط زيادي داشت.
در آزمايش استاندارد ضريب هوشي بزرگسالان ديده شد، افراد مبتلا به التهاب لثه 9 برابر بيشتر از افرادي که التهاب لثه نداشتند يا کمي تورم لثه داشتند، در رده پايين تري قرار گرفتند.
اين يافته ها در نشست سالانه "انجمن بين المللي تحقيقات دنداني " در بارسلون واقع در اسپانيا ارائه شد.

هیچ نظری موجود نیست: