۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

سفر هیات دولت فرصتی طلائی برای توسعه مازندران

شمال نیوز: یکی از گلایه‌هائی که همواره در خصوص عدم توسعه مازندران توسط برخی در گذشته و حتی حال، مطرح می‌گردد، عدم پذیرش حرفها، صحبتها، پیشنهادات و طرح‌های آنها علی‌رغم بیان واقعی نیاز و بررسی کارشناسی شده، در پایتخت و در دولت و مجلس و وزارتخانه‌ها بوده‌است و همین امر نیز باعث عدم تأمین اعتبارات، کمبود اعتبارات و یا فقدان آن در بخشهای مختلف جهت رفع نیاز واقعی استان و توسعه درخور توجه استان ولایتمداری همچون مازندران گردیده است.

به راستی سوال اینجاست هم اکنون مازندران چه سهمی در کشور دارد و تأثیر حضور دولت در رشد و توسعه مازندران چقدر است و یا بهتر بگوئیم هیأت محترم دولت و وزیران مربوطه از طریق مدیریت ارشد استان و مدیران استانی و شهرستانی چقدر به نیازهای استان واقف بوده و بر اساس طرحهای و پیشنهادات کاربردی ارائه شده در دولت و مجلس و وزارتخانه‌های مختلف، چقدر استان مازندران توانسته است در سهم‌بری اعتبارات استانی در تمامی بخشها (در سالهای اخیر که دولت نهم و دهم نگاهی ویژه بر توسعه استانها از جمله مازندران داشته است)، بهره‌مند گردد.

شاید کم لطفی است که بگوئیم دولت فعلی به مازندران توجه ندارد. لازمه اخذ هر گونه اعتباری برای توسعه استان در تمامی بخشها، ارائه کاربردی‌ترین طرحها و آنهم طرحهای تأثیر‌گذار توسط مدیریت ارشد استان و مدیریت استانی و شهرستانی و رایزنی‌های مکرر، دفاع مناسب و بهره‌گیری از نفوذ مدیران مازندرانی که در کشور جایگاهی تأثیر‌گذار دارند، می‌باشد.
ی
کی از مواردی که در دولت نهم و دهم قابل ذکر است، حضور مدیرانی از مازندران در جایگاههای ویژه در کشور است که از آن جمله می‌توان به، حضور آقای مهندس رحیم مشائی بعنوان رئیس دفتر و رئیس نهاد ریاست جمهوری و شخصی امین و نزدیک به رئیس جمهور، جناب آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر حسینی وزیر اقتصاد و دارائی و حجت الاسلام لاریجانی رئیس قوه قضائیه و افراد ذی‌نفوذ دیگر در پایتخت اشاره نمود که برخی از آنها دولت محترم را در سفرهای استانی همراهی می‌کنند.

طبیعی است که مدیریت ارشد استان و مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی باید، فرصت طلائی حضور هیأت محترم دولت در استان در این هفته را غنیمت شمرده و از آن استفاده مناسبی برای رشد و توسعه استان نماید و این امر تنها با ارائه طرحهای کاربردی و تأثیر‌گذار به دولت از طریق وزارتخانه‌های مختلف که با برنامه‌ای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت می‌باشد، محقق خواهد شد. لذا برنامه‌ریزی قبلی استان در ارائه سندی کاربردی از نیازمندی‌های واقعی استان به هیأت محترم دولت در این سفر و نیز پیگیری‌ها و رایزنی‌های قبلی و توجیح کارشناسانه وزرای مربوطه، در دفاع از طرح‌ها و نیاز‌های به حق استان و همچنین پیگیری مناسب و مکرر در رفع نیاز چه در حین سفر و چه بعد از سفر می‌تواند سبب اخذ مجوزهای لازم، تصویب قوانین کاربردی و اخذ اعتبارات مناسب برای استان گردد.

بی‌شک در این راه و افزایش سرعت رسیدن به هدف نهائی که همان توسعه همه جانبه استان است، نفوذ کلامی و حمایتهای افراد ذی‌نفوذ مازندرانی در هیات محترم دولت، نمایندگان محترم مازندران، مدیریت ارشد استان، نماینده محترم ولی فقیه، ائمه جمعه و مدیران استانی و شهرستانی و سیاسیون استان و سایر افراد ذی‌نفوذ مازندرانی در این سفر بسیار موثر خواهد بود. الحمدالله دور جدید سفر هیأت محترم دولت طی روزهای پایانی هفته به استان انجام خواهد شد، انشاءالله قدمشان پر خیر و برکت برای استان باشد.

حال باید مدیریت ارشد استان و مدیران مازندرانی در سطح استان و شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی و سوق‌دادن هیات همراه در این سفر در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده نموده و طبیعتا این کار تنها در سایه ارائه طرحهای کاربردی و برنامه‌های مناسب محقق می‌گردد، تا بدین نحو با بهره‌گیری از این فرصت طلائی همچون گذشته، با تامین منابع مناسب و تصویب مصوبات کاربردی موثر از سوی دولت و وزارتخانه‌های مربوطه آن بهره‌ای مناسب از این سفر برای رشد و توسعه استان در تمامی زمینه‌ها برد.

بنابراین بیان واقعیتها و نیازهای واقعی استان که در قالب طرحها و برنامه‌ها از سوی استان مطرح خواهد شد، باید مد نظر مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاههای استانی باشد. لذا از تعارف در این خصوص باید پرهیز شود. واقعیتها، توانمندی‌ها، مشکلات و نیازهای واقعی استان مشهود است و بس، دولت محترم نیز سخاوتمند برای توسعه استانها در جای جای ایران اسلامی از جمله استان ولایتمدار و شهید‌ پروری همچون مازندران می‌باشد
بهزاد پورمحمد

هیچ نظری موجود نیست: